בתוכנו יש לפחות שני חלקים: חלק שלם המחובר לאינסוף (הנשמה), וחלק שבור הקשור לטראומות וכאבים. הנשמה לעולם אינה נפגמת, רק מתרחקת. ישנן שלוש נקודות מרכזיות בהתמודדות: 1) לפגוש את הנשמה דרך לימוד, אמונה או התבודדות 2) להכיר במקומות השבורים ולא להתעלם מהם 3) ליצור חיבור בין החלקים. רבי נחמן מסביר זאת דרך האות א': היוד העליונה מסמלת את המקום השלם, היוד התחתונה את המקום השבור, והוו מחברת ביניהם. החיבור מתאפשר דרך תורה, תפילה, עבודה פנימית והתחברות לצדיקים.
תגים קשורים:
נשמה, אינסוף, טראומות, כאבים, איזון, התבודדות, מדיטציה, חסידות, קבלה







