כשפוגשים אדם, יש לשאוף לראות את נשמתו – את "הנר" שבתוכו – ולא רק את המראה החיצוני. האור של חנוכה מלמד לראות את הנרות באנשים אחרים, את המנורה הקדושה ואת פנימיות הלב.
הרב אריה לוין, צדיק מיוחד שהיה נמוך קומה, נשאל איך הוא מכבד אדם ללא כיפה. הוא השיב שהוא נמוך ורואה רק עד הלב – לא רואה מה יש על הראש, אלא רק את הלב.
יש לזכות לראות את הנר שבאדם השני ושבתוך עצמנו, להתעלם מההבדלים החיצוניים במראה ובדעות. המטרה היא "להאיר" לאחרים – לא להצביע על חסרונותיהם אלא למצוא את הטוב שבהם. זהו סוד "הנקודה הטובה" שרבי נחמן מברסלב מדבר עליו.
בכל אדם יש "נקודת צדיק" שניתן ללמוד ממנה, כפי שמלמד רבי נחמן. יש לקבל את האור מהאדם השני, ניצוץ מנשמתו, ולפתח הסתכלות של קדושה וטהרה על עצמנו ועל אחרים – הסתכלות שמביאה אור נוסף לעולם.
לכל אחד יש כוחות פנימיים להביא טוב ואור רב לעולם. ניתן לקחת את הכוחות האלה מחנוכה וליישם אותם כל השנה. חנוכה עדיין לא נגמר – יש עוד זמן להדליק, לתרגל ולהתחבר לאור הזה.
תגים קשורים:
חנוכה, נר הנשמה, ראיית הטוב, צדיקות, התעלות רוחנית, אור פנימי, קבלת האור, התפתחות רוחנית







