הסיכום עוסק בדיון על מציאת הטוב בעצמנו ובאחרים. המרצה מסביר שכשלוקחים משהו מאדם אחר וצריך להחזיר, חשוב לא רק להחזיר את הדבר עצמו אלא גם לתקן את הקשר שנפגע. הוא מדבר על חשיבות הוידוי ביום כיפור ומסביר שיש שתי גישות – האחת רואה בעצם היום מכפר והשנייה מדגישה את חשיבות התשובה והוידוי. המרצה מדגיש את חשיבות מציאת הנקודות הטובות בעצמנו ובאחרים, ומביא את תורתו של רבי נחמן מברסלב בנושא. הוא מסביר שלפעמים קשה לנו לראות את הטוב בעצמנו כי אנחנו רגילים אליו מדי. הוא מציע דרכים שונות למצוא את הטוב – דרך התבודדות, שאילת חברים, ועשיית מעשים טובים. המרצה מסכם שהמטרה היא לא להתעלם מהרע אלא להתמקד בטוב ולהגדיל אותו.
תגים קשורים:
נקודה, טובה, אחריות, תשובה, יום, כיפורים, תוכחה, טוב







