fbpx

הסיפור הפנימי והסיפור החיצוני | פרק מהספר הסיפור מאת רן ובר

בתקופה שבה החלטנו לרענן קצת את חיצוניות הבית שלנו נתקלנו בכמה בעלי מקצוע שהגיעו אלינו כדי לבצע תיקונים ושיפוצים. בתוך מצעד האנשים שזכינו לפגוש היו נותני שירות מקצועיים ואדיבים, וגם כאלה שכנראה לא נזמין שוב. אחד מבעלי המקצוע זכור לי מכיוון שלמרות שהוא עשה עבודה די טובה במחיר הגון, ההתנהלות הכללית שלו הייתה משונה. הוא דיבר המון במהלך העבודה – בטלפון, בקול רם ועל נושאים אישיים. הוא התערב בשיחות שניהלו בני הבית מבלי שהזמינו אותו להצטרף אליהן. כשהגיע זמן התשלום הוא ניפח את החשבון בצורה לא הגיונית, וכששאלנו אותו על כך הוא מיד הוריד שוב את הסכום לזה שהסכמנו עליו. וכך, למרות שהוא בעל מקצוע לא רע, הוא הולך ממקום עבודה אחד למשנהו ומחבל לעצמו ביכולת להתפרנס ברווח.

סיפורים שאנחנו מספרים לעצמנו באופן לא מודע מעכבים אותנו מלחיות חיים מלאים, שמחים ורוויי אהבה. הסיפורים הללו דוחפים אותנו לפינות אפלות של הנפש ומראים לנו איך שום דבר לא באמת מספיק או מספק, למה לא כדאי להודות על כלום ועוד. אבל פרט לסיפור הפנימי שלנו, יש גם סיפור חיצוני של מפגש עם המציאות, ואנשים רבים מאוד מנסים להוכיח על ידי המציאות שהסיפור הפנימי שלהם אמיתי.

אותו בעל מקצוע יספר על מציאות שבה הוא לא מצליח להתפרנס למרות שהוא עושה עבודה טובה. מבחינתו, זוהי עובדה שאין לה הסבר מובן. מה שהוא לא רואה הוא כל הפעולות הלא מודעות שהוא עושה, שגורמות למציאות הזאת להתקיים שוב ושוב.

אז ראשית, כפי שאנחנו מבינים כאן – זו ממש לא המציאות המוחלטת ויש הרבה מה לעשות. אם הוא ישנה את הסיפור הפנימי שלו התפיסה שלו תשתנה, ובעקבות זאת ישתנה גם הסיפור החיצוני, מה שאנחנו קוראים לו מציאות. לא בכל המקרים זה יעבוד, כי לפעמים תקיעוּת במציאות החיצונית היא חלק מהמהלך שאנחנו צריכים לעבור. אבל לעיתים קרובות, ברגע שאדם משתנה מבפנים – המציאות משקפת לו את זה.

זה עובד בשני רבדים. ראשית, ברגע שפתרת את הקונפליקט בפנים, אין צורך להמשיך לאתגר אותך בחוץ. שנית, מבחינה נפשית, ברגע שעשית שינוי בפנים – זה משתקף גם בחוץ.

אותו אדם שמרגיש שהוא לא מצליח, ומסתובב בעולם עם תחושת דחייה חזקה, גם יתנהג ככל הנראה בצורה כזאת. הוא יעשה הכול, באופן לא מודע כמובן, כדי שאנשים אחרים ידחו אותו והסיפור שלו יתאים למציאות. אם הוא יחליט לשוחח עם הבוס שלו, הוא ייכנס לחדר עם הראש באדמה, ימלמל משהו ויעשה כביכול הכול כדי שהבוס ידחה אותו. ברגע שהוא יתחיל לשנות את הסיפור הפנימי שלו, יאמין בטוב ויחשוב שיש לו תקווה – הוא גם ייכנס לחדר בצורה אחרת לגמרי.

שימו לב! לא מדובר על פתרונות אינסטנט חיצוניים או על הדבקת טפט. מי שלא באמת עובד על הסיפור הפנימי שלו, אלא רק מצא איזה סרטון שהסביר לו שאם הוא ידבר בתקיפות הבוס בוודאי יסכים לכל דרישותיו – זה כנראה לא יעזור, וגם אם כן, זה רק יחמיר את המצב. כל הרעיון הוא לשנות את הסיפור הפנימי שלי כדי שאחיה חיים טובים יותר, כדי שתהיה לי רווחה נפשית, כדי שיהיה לי חיבור רוחני ואזכה להכניס את הטוב לחיים שלי. אם לקחתי תרופה חיצונית של איזה גורו לעצות חיצוניות, והשגתי מה שרציתי אבל נשארתי עם אותו סיפור אימה לא טוב בתוכי – החמצתי את העיקר! גם אם ארוויח עכשיו פי חמישה יותר כסף, עדיין ארגיש ריקנות. עדיין אחווה חיים שטחיים וחיצוניים, מכיוון שלא התמודדתי עם מה שהייתי צריך להתמודד איתו.

השינוי של הסיפור הפנימי הוא לא טריק כדי להשיג דברים חומריים טובים יותר, למרות שייתכן מאוד שזו תהיה תופעת לוואי נעימה. כשאדם מרגיש אהוב מבפנים הוא יקבל פעמים רבות פידבק מבחוץ. אבל אנחנו לא עובדים על הנקודה הזאת של להיות אהובים בעיני עצמנו, של להיות מחוברים לעצמנו, רק כדי שעכשיו ימחאו לנו כפיים בחוץ.

נקודה להתבוננות: האם יש בחיים שלי סיפור חיצוני, מציאות שאני מרגיש שהיא אמיתית במאה אחוזים, שיכול להיות שהיא מושפעת מהסיפור הפנימי שלי? האם ייתכן שהיחס שאני מקבל בעבודה קשור להסתכלות שלי על עצמי? האם ייתכן שחלק מההתנהגויות של בן הזוג או בת הזוג שלי כלפיי (דחייה, תלותיות, התעלמות, הקטנה, ביקורתיות וכדומה) קשורות לתפיסה הפנימית שלי על עצמי או על החיים?

**

השינוי של הסיפור הפנימי הוא לא טריק כדי לקבל דברים חומריים טובים יותר, למרות שייתכן מאוד שזו תהיה תופעת לוואי נעימה.

**

לעדכונים ותכנים נוספים:

  • מבצע!
  • מבצע!

למבצעים/עדכונים ותוכן טוב:

Open chat
1
צריך עזרה? נשמח לעזור - לחצו כאן..
שלום!
אפשר לעזור?
עגלת הקניות שלי
העגלה שלך ריקה.

Looks like you haven't made a choice yet.

דילוג לתוכן
%d בלוגרים אהבו את זה: