fbpx

עיר עילית ועיר תחתית – על מה שקורה מעל פני הקרקע ומה שחבוי עמוק מתחת לפני השטח בנפש שלנו

העולם מתחלק לשני חלקים – העיר העילית והעיר התחתית או המציאות הנגלית מעל הקרקע והמציאות שקבורה עמוק בתוך אדמת הנפש שלנו. כפי שהעולם מתחלק לשני חלקים, הוא גם מתחלק לשני סוגים של יועצים או מטפלים – אלו שמתעסקים בכמה טוב מעל הקרקע ואלו שמתעסקים בכמה קבור מתחת.

באופן קלאסי אפשר להגיד שהיועצים או הקואצ׳רים שמתעסקים בעיר העילית – פניהם אל העתיד! אתה הולך להצליח בגדול, אין לך מגבלות! תראה כמה טוב יש לך בחיים! יהיה לך עוד הרבה הרבה יותר טוב.. רק תאמין בטוב הזה!

לעומת המטפלים / פסיכולוגים / מטפליים רגשיים – נפשיים מתעניינים ביסודות. במה שנמצא מתחת לבניין היפה. מה קורה שם? האם היסודות יציבים או רעועים? האם קבורה אדמת פינוי מתחת לדשא היפה בגינה שלכם או לא? רגע רגע, יכול להגיד תושב העיר העילית – מה אתם מתעסקים בשטויות האלה? היה ונגמר! זה כבר קבור בפנים ובנינו על זה יופי של דק ובריכה!

מהי האמת? האם האמת היא העיר העילית? האם האמת היא דווקא העיר התחתית??

התשובה מורכבת ולמעשה יש כמובן חשיבות לשתי הבחינות. כשהיסודות רעועים, אם אדם מתעלם מזה, כל הבניין שלו יכול להתמוטט יום אחד – וזה קורה. לעומת זאת כשמתעסקים כל היום בזבל האורגני שקבור מתחת לדשא – שוכחים שיש עתיד ויש תקווה ויש המון המון טוב וגם לפעמים שוכחים שהרבה ממה שקבור שם הוא לא האמת אלא פרשנות שלנו של מה שהתרחש, פרשנות שהקטינה וצמצמה אותנו כל החיים.

אז האמת מורכבת והמשימה שלנו היא לחבר את הערים. לחבר את העיר העילית, המצליחה, המתקדמת עם העיר התחתית, המוזנחת המוחלשת ולהאיר בתוכה את האור של התקווה וגם לא להתעלם ממה שעובר עלינו. המסע שלנו הוא מסע של חיבור של כל החלקים שבתוכנו לאור הטוב האמיתי.

 

 

 

למבצעים/עדכונים ותוכן טוב:

Open chat
1
צריך עזרה? נשמח לעזור - לחצו כאן..
שלום!
אפשר לעזור?
עגלת הקניות שלי
דילוג לתוכן
%d בלוגרים אהבו את זה: