fbpx

ביקורת ספרות על לחיות את היום: חשוב למצוא משמעות ושמחה בכל יום חדש – זו מהות החיים! | אריק בלום

חשוב למצוא משמעות ושמחה בכל יום חדש – זו מהות החיים!

שם ספר : לחיות את היום
חיים ממוקדים, רגועים ויעילים יותר לאור תורתו של רבי נחמן מברסלב

שם המחבר : רן ובר

מספר עמודים: 219

שנת הוצאה לאור: 2020

הוצאת ספרים : אלומות

“ככל שאני מתייחס יותר לאחרים ופחות לעצמי, לרצונות האמיתיים ולצרכים שלי, כך אני מאבד את האמת, מאבד את החיים שלי” (עמוד 20).
“לחיות את היום” הוא ספר המשך מקסים של רן ובר לספריו שהפכו לרבי-מכר: “סוד הנקודה הטובה” ו”להיות בשמחה”, ובספר הוא מציג בשפה ברורה ופשוטה את משנתו של רבי נחמן מברסלב בנושא המימוש העצמי באושר ובשמחה, והספר משקף במידה רבה את הרעיונות של תיאוריות מודרניות המוצגות ב”פסיכולוגיה חיובית” וב”אינטליגנציה רגשית”.

הספר מלמד כיצד לחיות את היום, להימנע מטרדות העבר ומהפחדים על העתיד.
העבר חלף והסתיים, את העתיד אף אחד לא מסוגל לחזות, ולכן חשוב לחיות את ההווה – לחיות את הרגע בלי לחץ ודאגות. רן ממליץ לכל אדם לשאול את עצמו מספר שאלות מהותיות, שהן מוקד ההתייחסות בספר החשוב והמועיל הזה: “מה אני רוצה? מה הכיוון שלי? מה הרצון העמוק שלי? מה חשוב לי באמת בחיים? מה התכלית?” (עמוד 38).
רן ובר משתף את הקורא בחוויות עבר בחייו האישיים, עבודתו המעיקה והמתישה בעולם ההייטק,
והפרישה שביצע במטרה לממש חיים מאושרים ורגועים, לחוות את העולם הרוחני של רבי נחמן מברסלב והתמקדות בכתיבה ובספרים.
אני מזדהה, מבין ומוקיר את המעשה האמיץ והלא מובן מאליו שרן עשה בחייו, כי גם אני הייתי במשך כמה עשרות שנים בעולם ההייטק, וביצעתי שינוי מהותי בחיי כדי לממש את האושר האמיתי. כל אחד יכול כי האושר זמין לכולם!
רן ובר מציג כיצד ניתן לחיות את היום בהתמקדות ברצונות ובתכלית שאדם מוצא בחייו, כך שחיי היום יובילו לעתיד מאושר – למימוש עצמי, בניגוד למלחמת הישרדות שבה מרבית האנשים מעבירים את חייהם.

רן ובר מקדיש פרקים בספר לנושאים מהותיים בחיי כל אדם במטרה להגיע אל האושר: רצון – כוח אדיר שדוחף את האדם קדימה, לעשות עכשיו ולא לתכנן לעתיד, התמודדות חיובית עם דאגות-פחדים-חרדות, ביטול התמכרויות שליליות, התמקדות בעיקר ולא בטפל, ניהול זמן בצורה יעילה, תאוות ממון – “הכסף משגע את בני האדם”, עודף אחריות – עומס יתר בחיים, הנאה מהדרך, התנגדות למציאות, מחשבות טורדניות, פירוק משימה גדולה לתתי-משימות, מנוחה ורוגע, זריזות ומתינות, זמן לרוח וזמן לפרנסה.
יש בספר מסר חשוב לכל אלו שעובדים ללא הפסקה שבעה ימים בשבוע, ולא מבינים שרוגע והרפייה יכולים לתרום להצלחתם בעבודה וגם בחיים האישים. “מה שווה כל הכסף שבעולם אם אדם אינו יכול ליהנות ממנו?” (עמוד 150).

החלק האחרון של הספר מוקדש לתרגילים רוחניים, תרגילי נשימה איטית ורגועה, התבודדות, מדיטציה, התרחקות מהשגרה ויישוב הדעת. “לקחת זמן לעצמך – זה אולי אחד הדברים הקריטיים ביותר שתוכל לעשות בחיים” (עמוד 165).

הספר מציג תיאוריות ומידע מדעי בשילוב עם סיפורים אישיים, תרגילים מאתגרים וציטוטים בלשון המקור הייחודית של רבי נחמן, שרעיונותיו זהים לאלו של הפסיכולוגיה המודרנית – כל אלו הופכים את הספר הזה לחוויתי מאוד, ייחודי, וניתן ללמוד ממנו ומהתובנות שבו על מה שבאמת חשוב בחיים.

אני חשתי שהספר נכתב מתוך הלב והנשמה של מי שהצליח להגשים את חלומותיו, והיום הוא חי עם אישתו ושלושת ילדיו באושר במושב שליו בגליל במרחק הליכה מקברו של רבי שמעון בר יוחאי.

קשה היה לי לקבל עצה אחת חשובה ומכלילה המופיעה בהקשר לעבר: “אנחנו צריכים לשכוח את כל מה שעבר עלינו, את כל מה שהתרחש, ולהתרכז ברגע הזה. להתחיל מחדש עכשיו” (עמוד 111),
“השכחה של כל הטעויות והנפילות שלי” (עמוד 127).
לפי דעתי, במקרים רבים חשוב ללמוד מהלקחים מאירועי העבר כדי לשנות ולתקן במטרה להצליח בהווה,
וכדי להימנע מחזרה על טעות מן העבר. בכל מקרה, חשוב שהעבר לא יהווה מכשול או חסם לעשייה בהווה, וכנראה שלכך התכוון רן ובר באמירתו על ה”שכחה הטובה” של העבר.

אני ממליץ בחום לכל מי שמחפש אושר בחייו לקרוא את הספר, וליישם את הרעיונות הנפלאים המוצגים בו.
זה אתגר לא פשוט לממש את העצות המוצגות בספר, כי מאוד לא פשוט להתמודד עם הרגשות שמלווים את האדם כל היום, ומימוש עצמי דורש ביצוע שינוי מהותי בחיים.
הספר מומלץ במיוחד לכל מי שחש מיאוס ותקיעות בחייו.
הספר מומלץ מאוד גם לכל מי שמכיר את תיאוריות הפסיכולוגיה החיובית, ומעוניין בהעשרה חוויתית והיכרות עם הרעיונות הפסיכולוגיים החשובים מנקודת מבט ייחודית.
נהניתי מאוד מקריאת הספר, והיה לי קשה להפסיק את הקריאה מתחילתו ועד סופו – מומלץ מאוד!!

למבצעים/עדכונים ותוכן טוב:

Open chat
1
צריך עזרה? נשמח לעזור - לחצו כאן..
שלום!
אפשר לעזור?
עגלת הקניות שלי
דילוג לתוכן
%d בלוגרים אהבו את זה: